Aplikacja po zalogowaniu uruchamia się kilkadziesiąt sekund. Problem dotyczy systemu bez usług google. W przypadku doinstalowania usług aplikacja uruchamia się natychmiastowo. Błąd pojawił się wraz z aktualizacją aplikacji do wersji z kartami w menu głównym. system: GrapheneOS 16, zablokowany bootloader, brak roota, brak usług google. Wersja aplikacji: 4.70.0 (5323) Urządzenie: Pixel 8 Model: Pixel 8 System operacyjny: Android 16 ----- Sprostowanie dodane 2025-11-10 10:01:38 ----- mObywatel log 54b78d92a4a5.txt Dołączam log oraz screen z logu z interesującym fragmentem odpowiedzialnym za ponad minutowe opóźnienie w logowaniu do aplikacji. ----- Ponaglenie dodane 2025-11-20 15:38:14 ----- Minęło 10 dni od zgłoszenia i w dalszym ciągu nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. ----- Odpowiedź na pytanie dodana 22.11.2025 00:18:56 ----- Pytanie: W celu analizy zgłoszenia, niezbędne będą następujące informacje:   - numer PESEL użytkownika,    - wersja aktualnie zainstalowanej aplikacji mObywatel ( wersja to X.XX.X (XXX) gdzie znak "X" to cyfra),   - kraj z którego następuje logowanie,   - dokładna data i godzina wykonania ponownej próby aktywacji usługi lub aktualizacji danych,   - publiczny adres IP z momentu tej próby (adres IP można sprawdzić na stronie https://nordvpn.com/pl/what-is-my-ip/ ),  Po otrzymaniu powyższych informacji będziemy mogli przystąpić do realizacji zgłoszenia. ----- Odpowiedź na pytanie ----- Nie rozumiem w jakim celu potrzebne są wspomniane dane. Opisałem problem dość szczegółowo, ponadto dołączyłem logi, które ewidentnie wskazują na problem związany z reakcją aplikacji na brak obecności usług google w moim telefonie. Niezrozumiałe jest dla mnie wumuszanie posiadania usług zagranicznej kosporacji w celu korzystania z rządowej aplikacji. Pesel: bez związku ze zgłoszeniem Wersja aplikacji: zarówno 4.71.0, jak i kilka wcześniejszych Kraj: Polska Data: dowolna, problem występuje za każdym zalogowaniem Adres IP: bez związku ze zgłoszeniem. Problem występuje zarówno w sieci komórkowej, jak i po podłączeniu do internetu światłowodowego. Danych identyfikacyjnych użytkownika przy zgłaszanych błędach nie podaje się w żadnych systemach kontroli wersji, a wręcz anonimizuje się logi, jeśli występują w nich owe dane. ----- Odpowiedź na pytanie dodana 2025-12-10 09:40:02 ----- Pytanie: W celu analizy zgłoszenia, niezbędne będą następujące informacje: - numer PESEL użytkownika, - zdjęcie widoku błędu zrobione innym urządzeniem / dokładny komunikat błędu, - dokładna data i godzina wykonania ponownej próby aktywacji usługi lub aktualizacji danych, - publiczny adres IP z momentu tej próby (adres IP można sprawdzić na stronie https://nordvpn.com/pl/what-is-my-ip/ ). Po otrzymaniu powyższych informacji będziemy mogli przystąpić do realizacji zgłoszenia. ----- Odpowiedź na pytanie ----- - [pesel] - błąd się nie wyświetla, widoczny jest dopiero w logach:  mObywatel log 54b78d92a4a5.txt - 10.12.2025 09:38 - [adres_ip]  ----- Zamknięte, komentarz dodany 2025-12-14 08:53:49 ----- Uprzejmie informujemy, że do prawidłowego działania aplikacji wymagane jest pobranie aplikacji z Google Play lub App Store.  Aplikacja pobrana z innego źródła nie będzie wspierana.  ----- Ponownie otworzone 14.12.2025 09:11:54 ----- Aplikacja została pobrana ze sklepu Play. Następnie sklep play razem z usługami został usunięty. Problem, który opisuję dotyczy działania aplikacji, nie jej pochodzenia. Proszę się ustosunkować do opisanego problemu i załączonych logów. Napiszę ponownie, ponieważ widocznie nie zostałem zrozumiany. Aplikacja jest zależna od usług Google, czyli prywatnej zagranicznej korporacji. Nieakceptowalne jest dla mnie, żeby owa korporacja pośredniczyła w wymianie wrażliwych danych pomiędzy mną a administracją państwową. Dlatego ponawiam pytanie: kiedy można oczekiwać uniezależnienia aplikacji mObywatel od usług Google? Obecnie używanie aplikacji bez wymienionych usług jest problematyczne i utrudnione. ----- Zamknięte, komentarz dodany 2025-12-14 09:31:42 ----- Do prawidłowego działania aplikacji wymagana jest aktualizacja, którą można pobrać w sklepie Google Play. Na obecną chwilę nie planujemy udostępnienia aplikacji poza App Store i Google Play.  ----- Ponownie otworzone 14.12.2025 09:37:19 ----- Aplikacja jest aktualna. Ponownie zaznaczam: aplikacja została zainstalowana ze sklepu play. Proszę nie szukać problemu zastępczego i ustosunkować się do tego opisanego przeze mnie. Mam jaszcze pytanie: Czy rozmawiam z człowiekiem, czy z automatem? Bo jeśli to pierwsze, to niezbyt dobrze świadczy o zespole wsparcia mObywatela... ----- Zamknięte, komentarz dodany 2025-12-14 09:39:25 ----- Wskazana wersja aplikacji w zgłoszeniu nie jest aktualną.  Nie planujemy zapewniać wsparcia dla systemów operacyjnych bez usług Google.  ----- Ponownie otworzone 14.12.2025 09:45:21 ----- Wskazana wersja jest nieaktualna, ponieważ tak długo analizujecie zgłoszenie, że w międzyczasie wyszła aktualizacja, którą wykonałem. Brak planów, co do porzucenia zależności od usług Google nie jest dla mnie odpowiedzią. Poważna państwowa instytucja nie może sobie pozwolić na pośrednictwo za granicznej korporacji w działaniu krytycznych usług.  Otwieram zgłoszenie ponownie. Będę je otwierał, dopóki problem nie zostanie rozwiązany.